?>
V říjnu 2008 byla podána oficiální žádost na Stavební úřad v Sadské o vydání územního rozhodnutí o umístění stavby Lhotecké cyklostezky. Komplikace způsobil zejména způsob řešení křížení železniční trati. Po mnohých jednáních s drážními institucemi a zpracování dodatečné variantní studie přejezdu, byla postupně zavrhnuta varianta podúrovňového trasování podjezdem trati, ale také i varianta železničního přejezdu s bezpečnou světelnou signalizací. Problémy spočívaly především ve značné finanční i technické náročnosti obou řešení.
Nakonec se jako nejvýhodnější ukázala varianta lávky. Pro územní rozhodnutí tak bylo nutné zajistit nová vyjádření všech dotčených subjektů. Přepracovat bylo třeba i projektovou dokumentaci cyklostezky. Nejsložitější ovšem bylo získání souhlasných vyjádření několika soukromých vlastníků pozemků pod nájezdovými rampami lávky. Vše se nakonec podařilo a obrovský dík si zde zaslouží vedení města Sadské.
V nejbližší době bude následovat okamžité zpracování dokumentace pro stavební povolení a vyřešení ještě více než desítky smluvních vztahů s vlastníky pozemků. Nic už by ale nemělo narušit fakt, že II. etapa Lhotecké cyklostezky má po letech snažení svou vlastní trasu.