" />
Pokud jste v posledních dnech projížděli Lhoteckou cyklostezku, mohli jste si všimnout, že už je zároveń osazena cyklistickým značením. Vznikla na ní totiž cyklotrasa s číslem 8240.
1. září byla slavnostně otevřena cyklostezka mezi Sadskou a Kostelní Lhotou.
Zveme všechny na slavnostní otevření II. etapy Lhotecké cyklostezky, které se uskuteční 1. září v 15:00 v Sadské u mostu.
Koncem měsíce června se podařilo dokončit II. etapu cyklostezky. Zároveň došlo k úspěšné kolaudaci.
Ve velmi silné konkurenci zajímavých staveb se stala Lhotecká cyklostezka vítězem soutěže Cena Víta Brandy a na pondělním slavnostním večeru převzala hlavní cenu a získala uznání odborné veřejnosti.
Po klidné zimě se opět naplno rozbíhají práce na cyklostezce. V těchto dnech jsou podél stezky vztyčovány sloupy veřejného osvětlení. Pokračují také práce na podloží stezky.
Během měsíce prosince probíhaly práce na kompletní ocelové výstuži a následné betonáži mostovky lávky přes trať. Zároveň došlo k usazení zábradlí mostu přes Šemberu.
Ve středu 13.11.2013 firma začala betonovat vrchní část mostovky mostu přes Šemberu. Přinášíme obrázky z prací.
Od sobotní půlnoci začalo usazování všech dílců mostu přes železnici. V neděli odpoledne už byl most kompletní.
Dnes ráno začala výluka trakčního vedení a došlo k osazení prvních čtyř pilířů mostu přes trať. Během dalších dnů budou postaveny zbývající.
Montáž největšího mostu na Lhotecké cyklostezce se blíží. Už ve čtvrtek dojde k první vlakové výluce a začneme osazovat všech 8 pilířů, které ponesou 9 dílců 105 m dlouhého mostu přes trať.
V úterý brzy ráno dorazily na cyklostezku všechny tři dílce mostu přes Šemberu. Přinášíme fotodokumentaci usazování všech částí mostovky na pilíře.
Před několika dny byla v Prostějově kompletně dokončena výroba více než 30 metrů dlouhé ocelové konstrukce mostu přes Šemberu. Během pondělka 14.10. se přesune do Sadské. Těsně před dokončením je také most přes železnici. Ten bude osazen o 10 dní později.
Zemní práce na cyklostezce jsou díky navrhovaným změnám částečně pozastaveny. Probíhají však naplno práce na betonáži opěr a pilířů obou mostů.
I. etapa Lhotecké cyklostezky uspěla v soutěži Cesty městy. Z 53 soutěžících jsme dokázali získat cenu hlavního partnera soutěže a navíc mnohá uznání.
Během posledních dnů došlo k odtranění všech stromů v trase cyklostezky a to zejména na katastru obce Kostelní Lhota. Odstraňovány jsou pařezy a odváženy i zbytky stromů.
V posledních dnech došlo k vytyčení vedení trasy budoucí cyklostezky. Ze silnice tak projíždějící mohou vidět v poli zapíchnuté kolíky označené červenou barvou. Zároveň firma označila stromy, které budou muset být na lhoteckém katastru odstraněny.
V těchto dnech je možné spatřit v místech plánované trasy II. etapy cyklostezky první práce. Cyklostezka se začíná pomalu rodit.
Minulý týden uplynula lhůta pro podání odvolání neúspěšných předkladatelů nabídek. Nikdo se neodvolal a proto můžeme uzavřít smlouvu s vítězem.
Komise pro hodnocení nabídek zasedala 7.5. a vybrala nejvýhodnější nabídku ze všech 15 podaných. Vítězem se stalo Sdružení CHT Litoměřice – DT Mostárna.
Ve čtvrtek 28.3.2013 se sešla sedmičlenná komise složená ze starostů obcí a dalších odborníků otevřela obálky s celkem 15 podanými nabídkami.
Až do 18. března mohou uchazeči podávat své nabídky na stavbu II. etapy Lhotecké cyklostezky ze Sadské do Kostelní Lhoty. Finanční prostředky na stavbu jsme získali z dotace Evropské unie již v loňském roce.
Ve čtvrtek 30. srpna byla za účasti hejtmanky Středočeského kraje paní Zuzany Moravčíkové oficiálně otevřena I. etapa první betonové cyklostezky v Čechách. Lhotecká cyklostezka mezi Pískovou a Kostelní Lhotou začíná oficiálně sloužit veřejnosti.
Dnes nám byl doručen kolaudační souhlas na I. etapu cyklostezky. Od teď je tak oficiálně přístupná veřejnosti. Slavnostní otevření pak plánujeme na konec srpna.
V minulém týdnu došlo ze strany dodavatelské firmy k oficiálnímu předání cyklostezky obcím. Na dnešek pak byla svolána kolaudace stavby. Ta dopadla dobře.
Po asi třítýdenní technologické přestávce se opět rozběhly práce na cyklostezce. Do stanoveného termínu dokončení chybí jen několik dnů. Požádali jsme také o vydání kolaudačního souhlasu.
Konečně přichází asi nejočekávanější okamžik v realizaci cyklostezky. Ta totiž získává třetí a poslední povrchovou vrstvu - beton.
Po stabilizaci povrchu cyklostezky přichází na řadu druhá z celkem tří vrstev cyklostezky. Pokládána je štěrkodrť, která dosáhne po zhutnění výšky 15 cm. Zároveň přinášíme i fotografie z osazení zábradlí u Káči.
U obou mostů právě skončila betonáž povrchů. V trase cyklostezky pak začínáme s první z celkových tří vrstev povrchu, tzv. stabilizací. Přinášíme opět kompletní fotodokumentaci.
Těsně před dokončením jsou náspy pro obě lávky. Koncem minulého týdne byla dokončena Káča, tento týden budou skončeny i práce na násypech u Výrovky. Finalizují i práce na osazování bednění pro botonáž lávek. K pracím přinášíme opět fotodokumentaci v sekci fotogalerie.
Z Prahy a Nového Knína k nám dorazily oba mosty vyprojektované firmou TOP CON a vyrobené firmou OK-BE. V pátek 11.5. byl nejprve usazen most přes Káču, dnes došlo také na most přes Výrovku. Přinášíme obrazovou dokumentaci z obou akcí.
Firma OK-BE s.r.o. dokončila oba mosty v rámci výstavby I. etapy Lhotecké cyklostezky. V pátek 11.5. dopoledne dojde k usazení lávky přes Káču, o den později přes Výrovku.
Po více než dvou týdnech prací dnes dochází k ukončení prací na pilotech pro mostní konstrukce.
Ve středu večer došlo ke schválení přijetí dotace z ROP NUTS II Střední Čechy v zastupitelstvu města Sadské ve výši více než 29 mil. Kč na druhou etapu. Ke stejnému závazku se o 2 týdny dříve přihlásila i obec Kostelní Lhota.
Koncem minulého týdne došlo k realizaci pilot pro mostní konstrukci přes Káču. Dnes dopoledne se vrtací souprava přesunula směrem ke Kostelní Lhotě a odpoledne byla vyvrtána první pilota na pravém břehu řeky pro most přes Výrovku. Vzhledem k písčitému podloží se ale firma potýkala s komplikacemi. Ty jí navíc o víkendu způsobil i neznámý zloděj.
Mezi Kostelkou a Pískovkou se po dlouhé zimě opět rozběhly práce na cyklostezce. Dodavatelská firma začala se zemními pracemi.
Tento týden byly zveřejněny výsledky poslední výzvy ROP NUTS II Střední Čechy, v rámci které se Lhotecká cyklostezka ucházela o dotaci na II. etapu mezi Kostelní Lhotou a Sadskou. Cyklostezka tak obdrží více než 29 mil. na pokračování svého dalšího úseku.
Po dva dny bylo možné v lesích Kostelní a Pískové Lhoty spatřit těžkou techniku. Trasa cyklostezky si totiž proklestila svou cestu lesem.
Ve středu 7.12.2011 odpoledne došlo v Pečkách k podpisu smlouvy mezi DSO Pečecký region a dodavatelskou firmou SWIETELSKY stavební s.r.o. Stavba I. etapy cyklostezky začala první fází – přesným zaměřením vlastní trasy.
Tento týden došlo k výběru firmy, která se stane dodavatelem stavby Lhotecké cyklostezky z Kostelní Lhoty do Pískové Lhoty. Je jím firma SWIETELSKY stavební s.r.o., která nabídla nejvýhodnější cenovou nabídku.
V rámci I. etapy Lhotecké cyklostezky konečně po více než půl roce můžeme znovu pokročit s přípravou projektu. Podmínky zadávací dokumentace byly schváleny donorem a až do 19. září mohou firmy podávat své nabídky na vlastní realizaci stavby. Znamená to, že stavba by mohla začít ještě během podzimu letošního roku.
Po delší době se opět pohnul vývoj na Lhotecké cyklostezce. V rámci II. etapy z Kostelní Lhoty do Sadské jsme obdrželi stavební povolení a k poslednímu srpnu jsme také podali žádost na financování celé této etapy.
Konečně došlo k vyřešení všech komplikovaných vlastnických vztahů, které se táhlo více než rok a ve čtvrtek 3.3.2011 jsme konečně podali žádost o stavební povolení v úseku Sadská - Kostelka.
Můžeme slavit. Lhotecká cyklostezka zažila svůj velký den „D“. 11. listopadu schválil Výbor Regionální rady ROP Střední Čechy naši žádost o financování I. etapy cyklostezky mezi Kostelkou a Pískovkou.
Po takřka přesně dvou letech složitých jednání získává II. etapa Lhotecké cyklostezky mezi Kostelkou a Sadskou vysněné územní rozhodnutí o umístění stavby. Nejtěžší krok v přípravě této části cyklostezky je tak doufejme za námi. Do realizace stavby je ale stále hodně daleko.
Tento týden vypršela dvouměsíční lhůta pro předkládání projektů žádajících financování z prostředků Evropské unie. S I. etapou cyklostezky se o tyto peníze ucházíme také my.
Pozastavené územní řízení díky pozemkovým komplikacím u Sadské se znovu rozbíhá. Majetkové vztahy se konečně vyřešily.
Před několika dny byla vyhlášena výzva ROP a na dnešním jednání všech zástupců Dobrovolného sdružení obcí Pečecký region (DSO) bylo odsouhlaseno podání žádosti do této výzvy. Znamená to jediné – konečně můžeme připravovat žádost na získání peněz na realizaci stavby.
Po více než 3 letech projektové přípravy a projednávání konečně získáváme stavební povolení na část mezi Kostelkou a Pískovkou. To byl nezbytný předpoklad pro získání dotace na realizaci stavby.
Územní řízení úseku Kostelní Lhota – Sadská se opět protáhne. Důvodem je nutné vyžádání souhlasných stanovisek především dotčených soukromých vlastníků pozemků pod navrženou trasou lávky přes trať.
Zastupitelstvo Středočeského kraje schválilo dalších veledůležitých téměř 340 000 Kč na pokračování projektové přípravy cyklostezky.
Na jednání v Sadské dnes došlo k dalšímu důležitému kroku v přípravě projektu cyklostezky. Odsouhlasena byla varianta lávky přes trať a pověřená firma poprvé oficiálně představila zajímavé návrhy řešení.
Konečně začínáme projektovat složité křížení železniční trati. Jako nejlepší se zatím zdá varianta lávky. Přinášíme tedy první a velice zajímavé vizualizace budoucí stavby. Řekněte nám, jak se Vám líbí.
V rámci každoroční výzvy vypisované Středočeským krajem jsme prostřednictvím Dobrovolného sdružení obcí Pečecký region požádali o dotaci na poskytnutí třetí a poslední částky ve výši 685.000,- Kč.
V rámci výběrového řízení byla vybrána firma, která pro nás vypracuje projektovou dokumentaci až do fáze stavebního povolení a dokumentace zadání stavby pro průjezd obcí Kostelní Lhota.
Na naše pozvání přijel do Sadské odborný projektant, s kterým jsme přímo na místě podrobně diskutovali jednotlivé varianty křížení železniční trati, které byly v minulosti již probírány.